[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: Co polecicie na dynamiczny podzial łącza ?

From: Danger <danger_malpka_ddos.zapto.org>
Date: Sat Feb 25 2006 - 13:59:32 CET

Gabrym napisał(a):
> Witam grupowiczol!
> Tak sie sklada ze mam w sieci lokalnej kolege ktory uwielbia azureusa i torrenty, a co za tym idzie zabierac innym ich przestrzen "ruchu sieciowego".
> Pytanie moje nie dotyczy co mi podzieli dynamicznie gdyz czytalem troche lecz co wy urzywacie do tego i polecacie gdyz chce znac wasze zdanie.
> Interesuje mnie podzial na sieci ok 10kompow z tym ze gdy 2 chodza to maja po 50%, gdy 3 to 100%/3 i tak dalej.
> Pozdrawiam.

Ja używam tylko htb i działa bardzo ładnie, u mnie w sieci 6
użytkowników używa torrenta przez przynajmniej kilka godzin dziennie. W
sumie w sieci to mam 8 użytkowników :)
Jeden nawet nie ma skonfigurowanego uploadu i wysyła mu bez żadnych
limitów na poziomie programu, ale to serwer ustala ile KB/s może
wykorzystać :)
Ogólnie pingi przeważnie mam od 20-80 ms, jeśli ktoś bardzo intensywnie
ściąga coś z jakiegoś szybkiego serwera to czasami nawet potrafią
skoczyć na 200. Ale np. taka poczta czy przeglądanie stron internetowych
nie jest w ogóle utrudnione.
Nie udało mi się jeszcze tylko sklasyfikować pakietów udp za pomocą
filtra u32 w HTB i
nie mogłem utworzyć uprzywilejowanej klasy dla nich, ale jeszcze nad tym
popracuję.