[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: htb i perturb

From: Machoni <machoni_malpka_o2.pl>
Date: Sat Dec 04 2004 - 18:35:15 CET

>Wiem ze niektórzy z grupowczów już wymiotują jak słyszą cały czas HTB ale
>nie mogę wytrzymać i musze zadać to pytanie, bo dostanę kociokwiu

Ja dostaje jak sie tym bawie ;) znam ten bool...

> [...]
>2.4.25 już nie działają, po dopaleniu przelatuje przez ekran:
>RTNERLINK answers: Invalid argument
>i się nie tworzą klasy.
>Metodą dedukcji doszedłem do wniosu ze problem sprawia argument 'perturb' w
>regółce:
>tc qdisc add dev eth0 parent 100:xx handle 445:0 sfq perturb 10
>Po usunieciu 'perturb 10' tworzą się klasy ale tc -s qdisc pokazuje wyraźnie
>że już nie ma załadowanego 'perturb 10sec' (to jest chyba odświerzanie czy
>przeładowywanie, już nie pamiętam ale autor sfq zaleca stosowanie tego

Powiem Ci tylko tyle, ze u mnie na 2.4.27 + grsec + ip2p + imq regolka powyzsza byla by potrawna, tzn. moge podawac argument perturb. Z ciekawostek sfq mam w module, ktory zreszta sie automatyczne samoladuje przy definiowaiu kolejki.

Perturb odpowiada za czas zmiany algorytmu mieszajacego, dobrze jest podac, bo domyslne jest 0, czyli algorytm niezmienny.

A czyjes tam pytanie, po co zmieniac... a kto Ci kaze zmieniac... siedz sobie na kernelku 1.0.0 po co cokolwiek updatowac?? wywalic wszystkie patche, update... *)

Zas wzmiankowany admin, mogl miec na mysli konfiguracje danej wersji programu/systemu.

*) - akapit ironiczny.

Pozdroffka (zwlaszcza dla walczacych z HTB/SFQ/RED czy innymi qdisc).