[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

htb i perturb

From: Przemysław Śmiały <xtc_malpka_lancaster.one.pl>
Date: Sat Dec 04 2004 - 13:03:33 CET

Wiem ze niektórzy z grupowczów już wymiotują jak słyszą cały czas HTB ale
nie mogę wytrzymać i musze zadać to pytanie, bo dostanę kociokwiu jak się
nie dowiem czy mam wszystko ok!
Zaczynam:
Skompilowałem 2.4.27 z HTB etc. i okazało się że regółki które działały na
2.4.25 już nie działają, po dopaleniu przelatuje przez ekran:
RTNERLINK answers: Invalid argument
i się nie tworzą klasy.
Metodą dedukcji doszedłem do wniosu ze problem sprawia argument 'perturb' w
regółce:
tc qdisc add dev eth0 parent 100:xx handle 445:0 sfq perturb 10
Po usunieciu 'perturb 10' tworzą się klasy ale tc -s qdisc pokazuje wyraźnie
że już nie ma załadowanego 'perturb 10sec' (to jest chyba odświerzanie czy
przeładowywanie, już nie pamiętam ale autor sfq zaleca stosowanie tego
argumentu)
Wszystkio działa wchodzi do klas ale jakoś zdaje mi się że gorzej działa
całe kolejkowanie (moze mi się zdaje bo się zdenerwowałem).
cojest grane? Tak ma być? Czy może skiliłem? W jądrze sfq wkompilowane i
esfq też ale jeszcze nie używane.
Poradźcie coś plizbo mnie tu ****!