[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: Kontroler SCSI : ASUS LSI 1010R 2Ch

From: Oskar <oskar_malpka_lanstorm.org>
Date: Wed Jul 14 2004 - 23:14:05 CEST

Hej

----- Original Message -----
From: "Rafał Jeżak" <kacper@slubice.biz>
To: <slacklist@olek.waw.pl>
Sent: Wednesday, July 14, 2004 10:37 PM
Subject: [slacklist] Kontroler SCSI : ASUS LSI 1010R 2Ch

> Witam,
>
> za jakiś tydzień będę posiadał w/w kontroler, ale już teraz wole
> wiedzieć co mnie czeka przy instalacji sterowników do niego.

Nic strasznego :)

> To będzie moja pierwsza przygoda ze SCSI, stąd moje może troche
> trywialne pytania :)
> Jaki sterownik? Bo pewnie po włożeniu do serwera i restartcie mi go nie
> wykryje, może podczas instalacji by wykrył, ale ja już mam zainstalowany
> system ;-)
> Domyślam się, że chodzi o moduł tylko jaki? w konfiguracji jądra w
> SCSI low-level drivers (2.4.26) nie znalazłem sterownika podobnego do
> modelu kontrolera, tylko mi nie piszcie, że nie jest obsługiwany, bo się
> załamie :)

cd /usr/src/linux-x.x.x
make menuconfig
i w SCSI szukasz tego sterownika lub czegos pochodnego *CZYTAJ HELPY*
Jesli tam nie znajdziesz udaj sie na strone producenta rownolegle z
google.pl :)

> Ok, załóżmy, że znalazłem sterownik i co później? rekompilacja kernela,
> i już będzie widoczny dysk pod /dev/sr0 np. (domyślam się) czy jeszcze
> trzeba coś do dysku dokompilować? Sory za pytania, ale naprawde nie mam
> pojęcia jak to skonfigurować, a wole wiedzieć wcześniej. Google
> właściwie nic mi nie powiedziały, prócz binarnych sterowników - a takich
> nie chce.

Tak.Zaraz po rekompilacji kernel wykryje wszystkie urzadzenia SCSI i
odpowiednio je zamontuje.Nie masz sie o co martwic
Grunt to kompilacja odpowiednich driverow.

> Będę wdzieczny za wszelkie sugestie.

Alez nie ma za co :)

> Pozdrawiam,
> --
> * Rafał 'kacper' Jeżak && kacper(at)slubice(dot)biz
> * GG: 826971 Reg Linux User : #204797
> * www.kacper.org && www.linux.slubice.biz

Pozdrawiam,
Oskar