[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: 2.6.x + condition

From: Olek <olek_malpka_bcf.pl>
Date: Thu Jun 30 2005 - 10:04:37 CEST

Wojciech Pyczak napisał(a):
> Witam
>
> Mam u siebie (na desktopie) serwerek ftp, chciałbym mieć możliwość
> łatwego i przyjemnego sposobu aby go włączyć/wyłączyć (bo np. chce sobie
> w coś zagrać), a że lubie sobie utrudniać życie to chciałbym to zrobić
> blokując ftp w iptables. Mógłbym zastosować moduł condition - zrobiłbym
> tylko mały skrypcik (suid ?), który służył by jako "przełącznik" i w
> zależności od aktualnego statnu iptables wpuszczał by ruch lub odrzucał
> (może z "port-unreachable" ?). Niestety nikt do tej pory nie przeniósł
> [...]

hmm... ipt_condition dla 2.6.x chyba dziala bo widzialem ten modul w
kernelach dla mandrake, co prawda w rpmach ale swiadczy to ze mozna go
stosowac w 2.6

ja bym nalozyl najnowszy patch-o-matic i sprawdzil czy bedzie dzialac

jezeli chcesz maly skrypcik ktory w iptables wylacza i wlacza dostep do
ftp to moze latwiej bedzie uzyc iptables -A a potem iptables -D lub -R ?

--
olek