[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: htb na ruch wychodzacy

From: Przemek <xtc_malpka_lancaster.one.pl>
Date: Thu May 26 2005 - 15:57:42 CEST

> czesc
> Uzywam slacka do rodzielania neostrady, mam ustawione htb na ruch
przychodzacy
> (taki prosty skrypt bez podzialu na uslugi tylko na 7 uzytkownikow).
> Czasami uzywam skype-a, to co slysze w swoich slychawkach jest OK jednak z
> drugiej strony moj rozmowca slabo mnie odbiera. Wiec problem jest pewnie w
> kolejkowaniu pakietow wychodzacych od nas z sieci lokalnej.
> Do skype-a ustawilem sobie przekierowanie portu wiec placzenia ida przez
> okreslony port.

> [...]

Można zrobić tak jak to napisał kolega Szamo, ale nie do końca bo tak się
składa, że czasami neostrada wstaje na innym interfejsie (np ppp1, ppp2
itd.). Jeśli chodzi o kolejkowanie to też można w ten sposób , ale nie
zapomnij o priorytecie dla portu 80 dla poczty, ftp, https itd.
Kiedyś robiłem taki skrypt kumplowi i działał, ale teraz nie mogę go
znaleźć. Postaram się poszukać i ci prześlę na listę (oczywiście jeśli
znajdę)
Pozdrawiam