[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: htb na ruch wychodzacy

From: SzAmO <szamo_malpka_unimedia.pl>
Date: Thu May 26 2005 - 14:19:20 CEST

Dnia 13:53:32--26.05.2005 , Patryk Biela napisal(a):
> czesc
> Uzywam slacka do rodzielania neostrady, mam ustawione htb na ruch przychodzacy
> (taki prosty skrypt bez podzialu na uslugi tylko na 7 uzytkownikow).
> Czasami uzywam skype-a, to co slysze w swoich slychawkach jest OK jednak z
> drugiej strony moj rozmowca slabo mnie odbiera. Wiec problem jest pewnie w
> kolejkowaniu pakietow wychodzacych od nas z sieci lokalnej.
> Do skype-a ustawilem sobie przekierowanie portu wiec placzenia ida przez
> okreslony port.
>
> Googlowalem troche ale ni beardzo mogez nalezc rozwiazanie, czy ktos moglby mi
> [...]

robisz tak samo jak dla download, tyle ze na interfejsie neostrady..
bodajze ppp0 u Ciebie bedzie.

iptablesem zamarkuj sobie pakiety ktore Cie interesuja

w htb stworz dwie klasy.. jedna z priorytetem 0 (skype) druga z
priorytetem 1 lub 2.. defaultowa zrob druga kolejke

dla pierwszej kolejki przydziel 2/3 pasma z mozliwoscia pozyczki do calosci
dla drugiej kolejki przydziel 1/3 pasma z mozliwoscia pozyczki do calosci

filtrem przydziel zamarkowane pakiety do pierwszej kolejki

dzieki temu skype bedzie mial zawsze tyle ile bedzie chcial.. i bedzie w
najwyzszym priorytecie

SzAmO

--
born to be root..