[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: userzy+ proxy

From: Uzytkownik Slacka <slista_malpka_o2.pl>
Date: Sun Nov 28 2004 - 23:20:18 CET

Witaj Sławomir,

W Twoim liście datowanym 28 listopada 2004 (21:51:31) można przeczytać:

> Cześć. Problem dotyczy serwera proxy którego postawiłem w sieci lokalnej
> . Wszystko działa dobrze a nawet bardzo dobrze ! więc w czym problem ?
> hodzi o to że userzy mają abonamenty na prędkości 120kbps i 0,5mbps .
> Na routerze działa HTB i jest ok . Po uruchomieniu proxy okazało się że
> ludziki ściągają dane z maxymalną prędkością , czyli dokładnie taką jaką
> ma przydzielone proxy :) kiedy ktoś kliknie w przeglądarce by pobrać
> jakiś plik to idzie na maxa heheehe... chciałem ograniczyć prędkości na
> serwerze proxy ale to chyba mija się z celem, ponad to chdzi tam www i
> [...]

Ja to rozwiazalem wykorzytujac delay_pools (bardzo fajne narzedzie).

W squid.conf mam cos takiego:

acl magic_words1 url_regex -i 192.168.0
acl magic_words2 url_regex -i ftp .exe .mp3 .vqf .tar.gz .gz .rpm .zip .rar .avi .mpe .mpeg .mpg .qt .ram .rm .iso .raw .wav .tcp2http

#Mamy 2 r2
delay_pools 2
#-1/-1 znaczy, ze nie ma ograniczenia

delay_class 1 2
delay_parameters 1 -1/-1 -1/-1
delay_access 1 allow magic_words1

#Regu.ka 2
delay_class 2 2
delay_parameters 2 200000/20000 200000/20000
##ograniczenie
delay_access 2 allow magic_words2

Regulka druga kaze squidowi nie ograniczac pliow sciaganych z
lokalnych stron.
Regulka druga okresla predkosc sciagania plikow net'u i mowi ona ze
jezeli plik jest wiekszy niz 2,4 KB to sciaga sie on z predkoscia ok
24 KB/s.

To rozwiazanie dziala i jest bardzo skuteczne.

--
Pozdrowienia,
 Uzytkownik  Slacka