[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: Linux na RAID 0

From: Ireneusz Suszko <isuszko_malpka_people.pl>
Date: Tue Sep 14 2004 - 12:58:21 CEST

Machoni napisał(a):

>Hej.
>
> No to przeczytalem ten artek. Teraz pytani: Napewno miales taki sam kontroler?? Chyba jednak nie, bo moj to jest wlasnie sprzetowy. Ten wspominek o wsparciu dla SoftwareRAID to byl tylko akt desperacji i proby wszystkiego co moglo by miec cos wspolnego z raidami...
>
> Po drugie... art mi sie raczej nie przyda, poniewaz w moim przypadku lin nie wykrywa wogole dysku podpietego do kontrolera!! Niewazne czy jest przelaczony na raid, czy na pojedyncze dyski. Kontroler widzi, dyskow juz nie...
>
>No nic... walcze dalej

> [...]
Witam.
Ja odpalałem radia sprzętowego ale na płycie MSI. Nie pamiętam
dokładnego modelu kontrolera, ale był to na pewno promise i ata133.
Podpięte do tego pracują dwa maxtory 80GB w RAID 1 (Mirror).
Zrobiłem to mniej więcej tak skompilowałem sobie jądro z obsługą tego
mojego kontrolera, następnie przygotowałem instalkę slackware tak żebym
botował z tego skompilowanego własnoręcznie jądra i dalej już jak po
maśle. Dyski są widoczne jako osobne dyski ale jest też widoczna macierz
w /dev/ataraid/. Robiłem to wszystko na jądrze z serii 2.4. Działa to
już bez problemów jakiś rok, wisi na tym około 20 stacji roboczych i
namiętnie korzysta z samby. Reboot maszyny robię tylko w sytuacji kiedy
robię backup danych na osobnym dysku który trzymam w szafie. Aha żadnych
sterowników dodatkowych nie instalowałem wszystko mam z kernela. I tak
już od kernela bodajże 2.4.22 albo 23 do ostatniego 2.4.27. Wszystkie
rzeczy dostyczące software'owego RAIDA w kernel u mam wyłączone. I to
chyba tyle.