[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: atak z zewnatrz - pomocy !!!

From: Robert Radko <bercik_malpka_paradowski.biz>
Date: Thu Aug 12 2004 - 21:36:13 CEST

Iza, 12 sierpnia 2004 19:05:24 napisałeś/aś:

I> ...hmm , rozmawiamy o identd czy o inetd? bo to zupelnie co innego:)

IDENT (ten od identyfikacji) jest wywoływany przez INETD (superdemon
internetowy) - przynajmniej w standardowej konfiguracji.
Dlatego zalecałem wyłączenie najpierw IDENTa w INETDaemonie (dokładnie
w /etc/inetd.conf), a potem całego INETDaemona (JEŻELI nie jest
potrzebny to po cholere go odpalać??)

I> w pierwszym poscie jest mowa o identd, ktory jest demonem
I> zalecanym przy korzystaniu z wielu usług, a jego brak np. wlasnie
I> na ircu może przysporzyć wielu kłopotów, nasluchuje on na porcie
I> 113, z tego co wiem to powinien byc on otwarty

A z tego co ja wiem to zaleca się zamykanie portu 113.
najlepiej z --tcp-reset (co faktycznie przyśpiesza logowanie na
niektóre porąbane usługi)

I> mowa o inetd, czyli superdemonie, zarzadzajacym innymi demonami
I> (np. serwer ftp,sshd... )

ftp jest standardowo w slackware przez inetdaemona uruchamiany, sshd
chodzi samodzielnie (standalone)

I> .. polecam poczytac na google

co ty nie powiesz ;D
sama poczytaj, najlepiej konfigi i posty (ale Z UWAGĄ), potem googla
(ale też myśl nad tym co czytasz)

PS. I nie pisz w html, wszyscy tu piszą w txt

--
Niech Moc będzie z Tobą!
                  Robert