[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: SQUID - pytanko

From: Artur Frydel <spamerom_malpka_mowimy.nie>
Date: Tue Nov 02 2004 - 18:02:56 CET

On Mon, 1 Nov 2004 15:27:33 +0100, "Wojciech Grzelka"
<wojciech_grzelka@wp.pl> wrote:

>Moje pytanie: Czy SQUID po instalacji jest automatycznie skonfigurowany jako
>TRANSPARENT PROXY ??? Czy trzeba to ustawić ręcznie w squid.conf ?? Dodam,
>że na firewall mam ustawioną regułę:
>iptables -t nat -A PREROUTING -i eth1 -p tcp -s 192.168.1.x --dport 80 -j
>REDIRECT --to-port 3128
>Może jeszcze jakieś reguły należy dodać ?? Typu: INPUT, OUTPUT, FORWARD ??

Samo przekierownie w iptables nie na wiele się zda. Musisz skompilować
squida z odpowiednią opcją, i dodać parę wpisów w squid.conf.

Jak to zrobić?
Poszukaj Transparent proxy witch linux and Squid mini-HOWTO.
--
Artur 'Bzyk' Frydel
Moj prawdziwy email to; artur[at]ples-kropka-pl