[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

SQUID - pytanko

From: Wojciech Grzelka <wojciech_grzelka_malpka_wp.pl>
Date: Mon Nov 01 2004 - 15:27:33 CET

Zainstalowałem sobie proxy na Slackware 9.1. Squid chodzi chyba dobrze. Jak
w IE6 ustawie sobie korzystanie z proxy to strony oteirają się. Jeśli tą
opcję w IE wyłącze to pojawia się coś takiego:

ERROR
The requested URL could not be retrieved

While trying to retrieve the URL: /

The following error was encountered:

  a.. Invalid URL
Some aspect of the requested URL is incorrect. Possible problems:

  a.. Missing or incorrect access protocol (should be `http://'' or similar)
  b.. Missing hostname
  c.. Illegal double-escape in the URL-Path
  d.. Illegal character in hostname; underscores are not allowed
Your cache administrator is webmaster.

Generated Mon, 01 Nov 2004 02:58:27 GMT by router.netdevice.pl
(squid/2.5.STABLE6)

Moje pytanie: Czy SQUID po instalacji jest automatycznie skonfigurowany jako
TRANSPARENT PROXY ??? Czy trzeba to ustawić ręcznie w squid.conf ?? Dodam,
że na firewall mam ustawioną regułę:
iptables -t nat -A PREROUTING -i eth1 -p tcp -s 192.168.1.x --dport 80 -j
REDIRECT --to-port 3128
Może jeszcze jakieś reguły należy dodać ?? Typu: INPUT, OUTPUT, FORWARD ??

Nie wiem czemu to nie chce działać. Proszę o pomoc!

Pozdrawiam, Wojciech Grzelka