[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: kolorowy bash w gnome terminal (gnome 2.6.2, slack 10)

From: Jakub Jankowski <shasta_malpka_spam.atn.pl>
Date: Sat Aug 28 2004 - 11:26:16 CEST

On Fri, 27 Aug 2004 21:09:53 +0200, robert wrote:

> jak uzyskać kolory w bashu pod gnome terminal (gnome 2.6.2, slack 10).
> Chodzi mi o kolorowanie róznych typów plików itp.

Gdzie chcesz kolorować te różne typy plików? Przy listowaniu
zawartości katalogu? Spróbuj: ls --color=auto
Co to są te 'itp'?

> jak zmodyfikować prompt w bashu pod gnome terminal.

Należy zmodyfikować zmienną środowiskową PS1. To, jakiego terminala
używasz nie ma tu nic do rzeczy.

> Jakie pliki są
> odpowiedzialne za konfigurację wyżej wymienionych aspektów powłoki bash pod
> X?

bash pod X i nie-pod-X zachowuje się tak samo (modulo TERM i inne takie
;). Większość rzeczy 'konfiguruje' się ustawiając odpowiednie zmienne
środowiskowe, ewentualnie aliasy. Zainteresuj się /etc/profile,
/etc/profile.d/*, ~/.bashrc, ~/.bash_profile

--
Jakub Jankowski
shasta AT spam DOT atn DOT pl