[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: kolorowy bash w gnome terminal (gnome 2.6.2, slack 10)

From: robert <rtrzepacz_malpka_interia.pl>
Date: Fri Aug 27 2004 - 21:40:11 CEST

Witam,

> (...)
> Spróbuj: ls --color=auto
> Co to są te 'itp'?

> Należy zmodyfikować zmienną środowiskową PS1. To, jakiego terminala
> używasz nie ma tu nic do rzeczy.

> bash pod X i nie-pod-X zachowuje się tak samo (modulo TERM i inne takie
> ;). Większość rzeczy 'konfiguruje' się ustawiając odpowiednie zmienne
> środowiskowe, ewentualnie aliasy. Zainteresuj się /etc/profile,
> /etc/profile.d/*, ~/.bashrc, ~/.bash_profile

dzięki za odpowiedź. Wszystko ładnie pięknie tylko skoro "bash pod X i
nie-pod-X zachowuje się tak samo" to dlaczego pod konsolą wynik pogramu ls
jest pokolorowany (czyli z opcją --color=auto) i prompt ma postać
zdefiniowaną zmienną PS1 a w emulatorze konsoli (gnome terminal) to nie
działa. Nie działa - tzn np zdefiniowana zmienna PS1 jest stosowana tylko na
konsoli a w emulatorze konsoli ma już postać domyślną. Jak by ktoś miał
jakieś pomysły to byłbym wdzięczny.
Pozdrawiam
Robert

ps. jak mogę się dowiedzieć jakie pliki konfiguracyjne są przetwarzane przez
bash'a w momencie jego uruchamiania?