[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: Jak zablokować pingowanie mojego serwera!

From: Jakub Jankowski <shasta_malpka_spam.atn.pl>
Date: Sat Aug 21 2004 - 02:12:48 CEST

On Sat, 21 Aug 2004 02:06:13 +0200, olek wrote:

> niekoniecznie literki, raczej pole Content-Type

We wspomnianym czytniku news powinno się poprawić znacznie więcej
ficzerów. ;-)

> nierealne

Jak na to wpadłeś? :>

> np tak:
> iptables -A INPUT -p icmp -j DROP

Yyyy. Właśnie popsułeś mnóstwo rzeczy. Chciałem nadmienić, że
przedpiścy chodziło o _ping_

> ipv6 ????

Rzeczywiście, bzdura. Miało być
/proc/sys/net/ipv4/icmp_echo_ignore_all. Zamierzałem wysłać supersede,
ale skoro już mnie uprzedziłeś... :-)

> to bardzo proste wiele potencjalnych ofiar wyszukuje sie poprzez
> pingowanie sieci zwlaszcza sieci adslowych

Złudne poczucie bezpieczeństwa. Jeśli masz "zabezpieczoną" maszynę,
to co Ci szkodzi odpowiadać na pingi? Jeśli masz niezabezpieczoną, to
wycięcie odpowiedzi na ping i tak Cię nie uchroni.

--
Jakub Jankowski
shasta AT spam DOT atn DOT pl