[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: Jak zablokować pingowanie mojego serwera!

From: olek <olek777_malpka_tlen.pl>
Date: Sat Aug 21 2004 - 02:27:19 CEST

Użytkownik Jakub Jankowski napisał:

> We wspomnianym czytniku news powinno się poprawić znacznie więcej
> ficzerów. ;-)

bez przesady ;) poczytac mozna a wysylanie no coz ...

> Jak na to wpadłeś? :>

sam zaproponawales

> Yyyy. Właśnie popsułeś mnóstwo rzeczy. Chciałem nadmienić, że
> przedpiścy chodziło o _ping_

wiem --icmp-type echo-request, ale ping bedzie zablokowany, a w
praktyce nic sie nie zepsuje, podaj prosze przyklad co popsulem

> Rzeczywiście, bzdura. Miało być
> /proc/sys/net/ipv4/icmp_echo_ignore_all. Zamierzałem wysłać supersede,
> ale skoro już mnie uprzedziłeś... :-)

tak bywa

> Złudne poczucie bezpieczeństwa. Jeśli masz "zabezpieczoną" maszynę,
> to co Ci szkodzi odpowiadać na pingi? Jeśli masz niezabezpieczoną, to
> wycięcie odpowiedzi na ping i tak Cię nie uchroni.

to zalezy do tego jaki stopiej paranoi uwazasz za wystarczajacy w
sprawach bezpieczenstwa ;)

--
olek