[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: Jak zablokować pingowanie mojego serwera!

From: olek <olek777_malpka_tlen.pl>
Date: Sat Aug 21 2004 - 02:06:13 CEST

Użytkownik Jakub Jankowski napisał:

> 0. Popraw polskie literki w swoim czytniku news.
niekoniecznie literki, raczej pole Content-Type

> 1. Poproś cały Internet, żeby Cię nie pingowali.
nierealne

> 2. Poproś swojego providera, żeby blokował pakiety ICMP Echo Request z
> Twoim adresem docelowym.
juz bardziej realne, chyba ze to np. neo to raczej sie nie dogadasz
z providerem

> 3. Wytnij wyżej wymienione pakiety na firewallu.
np tak:
iptables -A INPUT -p icmp -j DROP

> Możesz ewentualnie kazać systemowi nie odpowiadać na Echo Requests, np
> tak: echo 1 > /proc/sys/net/ipv6/icmp_echo_ignore_all
ipv6 ????

> Pozostaje jednak pytanie: po co? :)
to bardzo proste wiele potencjalnych ofiar wyszukuje sie poprzez
pingowanie sieci zwlaszcza sieci adslowych

--
olek