[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: Jak zablokować pingowanie mojego serwera!

From: Jakub Jankowski <shasta_malpka_spam.atn.pl>
Date: Sat Aug 21 2004 - 01:49:22 CEST

On Fri, 20 Aug 2004 23:58:53 +0200, Tlex wrote:

> Mam problem jak skutzecznie zablokować pingowanie mojego serwera!

0. Popraw polskie literki w swoim czytniku news.

1. Poproś cały Internet, żeby Cię nie pingowali.
2. Poproś swojego providera, żeby blokował pakiety ICMP Echo Request z
Twoim adresem docelowym.
3. Wytnij wyżej wymienione pakiety na firewallu.

Możesz ewentualnie kazać systemowi nie odpowiadać na Echo Requests, np
tak: echo 1 > /proc/sys/net/ipv6/icmp_echo_ignore_all

Pozostaje jednak pytanie: po co? :)

--
Jakub Jankowski
shasta AT spam DOT atn DOT pl