[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: Linux vs WindaXP

From: toka <toka_malpka_ipv.ath.cx[cut-this>
Date: Fri Jul 09 2004 - 00:54:51 CEST

Dominik L. Borkowski wrote:

> 8 sekund? taaak. ciekawi mnie, gdzie taka ciekawostke znalazles.
bodajrze Linux+ kwiecien 2004 ale glowy nie dam czy to tam.. (tak mi sie
kojarzy, byc moze inne pismo na poziomie)

> nie znam
> wielu maszyn, ktore zajely by mniej niz 2-3 sekundy na BIOS POST, co
> zostawia nam 5-6 sekund na zaladowanie calej reszty, wliczajac kernel,
> init, xfree86/xorg, i kde.

Sprecyzowanie, pomijajac zgloszenie biosu; dokladnie od startu lilo do
odpalenia KDE. Skoro chopaka tak w lab wyszlo to ja im wierze. Z placa
sobie tego nie wyssali

> byle uzytkownik gentoo straci trzy tygodnie na eksperymentacje z flagami
> USE, zanim zobaczy jakikolwiek 'wzrost wydajnosci'. [nie mowiac takze o
> ilosci czasu spedzonego na kompilacji/rekompilacji/przekompilacji kazdego
> elementu.
zobaczy wzrost wydajnosci i to jaki. Takie Gentoo zbudowane pod Twoj system
wykorzystuje sprzet do granic jego mozliwosci.

Pozatym nawiazujeac do wczesniejszej wypowiedzi na temat mozliwosci
kompilowania pod linuxem:
Z mozliwoscia kompilowania wiaze sie nie tylko wrost wydajnosci, ale takze
fakt ze dany program mozesz skompilowac wedle wlasnych upodoban a nie tak
jak ktos to juz zrobil wczesniej, dla wielu to jest wlasnie bardzo
istotne..

> nie mieszaj 'mozliwosci' z 'rezultatami'.

rezultat to nastepstwo mozliwosci