[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Linux vs WindaXP

From: Krzysiek <fa-listy_malpka_wp.pl>
Date: Sat Jul 03 2004 - 15:41:00 CEST

Witam wszystkich Linuxowców!

A więc rozpocznę od początku. Mam WindęXP ale nie wiem czemu, coś mnie
ciagnie do Linuxa. Co prawda wybrałem Mandrake, chociaż jest to podobno
najprostszy Linux, dla mało wymagających.

1.) Ciekawi mnie temat czym się "wybija" Linux (Mandrake) ponad WindęXP.
Słyszałem (i na stronach czytałem) o jego największej wyższości z powodu
nie wieszania się. Ale mam XP od półtora roku, duużo na nim pracuję (
multimedia itp) i ani razu mi się nie zawiesił (serio serio). A na
grupach Linuxa czytam że jednak się Linux wiesza...
W czym jest on lepszy od XP ?

2.) Chciałbym go zainstalować na tym samym dysku co Winda (na ostatniej
partycji). Podobno można strasznie szybko "załatwić" sobie Windę
instalując Linuxa na tym samym dysku co Winda (sektor startowy). Czy
muszę także przed instalacją usunącć tą partycję (NTFS)? i przy
formatowaniu jaki system plików wtedy wybrać? Jaka wielkość powinna być?
Czy 10 GB wystarczy?

3.) Czym tak naprawdę różnią się Mandrake, Aurox, Slackware i Lycoris i
który lepiej zainstalować? Czy programy pisane pod Linuxa różnią się od
siebie w zależności od wersji OS na którym będzie uruchomiony? Jestem w
Linuxie laikiem i nie kumam. Na stronach z Linuxem nie znalazłem
odpowiedzi jednoznacznych na moje pytania.

4.) Czy jest możliwość (przed instalacja) sprawdzenia kompatybilności
sprzętowych z danym Linuxem?

Pomóżcie proszę, jak do tej pory dla mnie jest najlepsza Winda (co
prawda na żywo żadnego Linuxa nie widziałem). Być może jak go
zainstaluję to będzie on najlepszy, ale musiałbym to sprawdzić. Jak na
razie się waham.

Pozdrawiam, Krzysztof.