[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Kontrola temp cpu?

From: Krzys-iek <admin.a.krionix.ten>
Date: Fri Mar 05 2004 - 23:50:24 CET

Witam, dopieszczam sobie mojego pingwinka;)
Jak wiemy one lubia zimno a nie lubia jak jest cieplo....

Mam zamiar wylaczyc wiatraczek CPU, pingwinek mieszka w piwnicy i obciazenie
w porywach 3%... zwykle 1% max. Choc zawieszony VIM (kto programowal to
#@#$@) przez zle wyjscie po kilku dniach wiszenia w pamieci jako stopped
zaczal nagle zjadac 100% CPU...

Plyta glowna i810 MSI 7168 (chyba).
Celeron 466, zasilacz ATX.

Czy jest cos co:

dziala jako demonik,
gdy temp cpu bedzie np 70C przez 20sekund to wylaczy mi komputer - lub
lepiej, skreci CPU (cos takeigo chyba sie da zrobic, w bios jest
przynajmniej cos o tym, cpu throtle cycle down czy jakos tak)
pokaze temperature i liczbe RPM na stronie www ;) (bajerek)

dzieki za pomoc (a moze ta plyta umozliwia wylaczenie programowe lub
skrecenie RPM wiatraczka? Ale chyba nie, zoabcze speedfan czy ja ma na
liscie)

pozdrawiam linux maniakow.