[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: Kontrola temp cpu?

From: Tschorny <czorny_news_malpka_o2.pl>
Date: Fri Mar 12 2004 - 09:20:47 CET

> Czy jest cos co:
>
> dziala jako demonik,
> gdy temp cpu bedzie np 70C przez 20sekund to wylaczy mi komputer - lub
> lepiej, skreci CPU (cos takeigo chyba sie da zrobic, w bios jest
> przynajmniej cos o tym, cpu throtle cycle down czy jakos tak)
> pokaze temperature i liczbe RPM na stronie www ;) (bajerek)

lm-sensors
Ja stosuję do wyciszenia wiatraczka
(http://www.hdev.de/fancontrol/fancontrol.html). Przy obciążeniu 1 do 5%
prawie się nie kręci. Gdy tylko coś zaczyna intensywnie działać na
komputerku wiatraczek jest rozpędzany nawet do pełnej prędkości.
Przy okazji lm-sensors bedziesz musiał zainstalować obsługę I2C, a o ile
dobrze pamiętam jeżeli płyta główna pozwala na płynną zmianę taktowania
procka to robi to przez szynę I2C.
Sterowanie wiatraczkami jest zrobione jako skrypt powłoki, więc szybko
przerobisz to na sterowanie FSB - tylko trochę czytania dokumentacji o
płycie.

Innych gotowych rozwiązań nie znam