[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: Wewnetrzny router w sieci a siec LAN.

From: Machoni <machoni@o2.pl>
Date: Wed Aug 06 2003 - 15:04:24 CEST
[slacklist] Re: Wewnetrzny router w sieci a siec LAN.

> Tak wszystko fajnie, niestety dopiero zaczynam i = zabardzo nie wiem jak
> zrobic mostek sieciowy aby polaczyc te dwa LANy = (bo uzytkownicy beda
> plakac ze im Otoczenie Sieciowe nie dziala, a = gwarantuje im to umowa).
> Hbq czy tam Cbq jeszcze postawie bo mam do tego = opisy, ale o mostku nic
> nie wiem :-/

Tak sobie konfigurujac jadro natrafilem na cos = takiego:

< >  802.1d Ethernet Bridging
  Jesli wybierzesz Y, twoj komputer bedzie w = stanie dzialac jako most
ethernetowy, co oznacza ze rozne segmenty sieci =
jest podlaczony beda dla podlaczonych komputerow = wygladac jak pojedyncza
siec. Kilka takich mostow moze wspolpracowac tworzac = nawet wieksze sieci
koszystajac z drzewiastego algorytmu rozpinajacego = IEEE802.1 (spanning tree
algorithm). Poniewaz jest to standard, wiec mosty =
systemu Linux beda wspoldzialac poprawnie z mostami =

Aby uzywac mostu ethernetowego, bedziesz potrzebowac = narzedzi
konfiguracyjnych most; ich lokalizaje znajdziesz w = pliku
Documentation/networking/bridge.txt. Przeczytaj = prosze Bridge mini-HOWTO,
gdzie znajdziesz wiecej informacji.... [itd]

Tak wiec poczytaj to, moze cos pociagniesz =

Ps. daj znac jak poszlo

Pozdroffka
Machoni