[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: malutki serwerek bez karty grafiki...

From: Machoni <machoni@o2.pl>
Date: Thu Jan 30 2003 - 11:55:07 CET
[slacklist] Re: malutki serwerek bez karty grafiki...

> - jakie pakiety ja muszę powybierać podczas = reinstalacji jąderka slacka by
było to stabilne i bezpieczne a zeby nie miało = zbędnych rzeczy ? (mam mały
dysk)

pakiety ?? podczas "reinstalacji" jadra = ??  <-  czegos tu nie rozumiem.

Z tego co piszesz wynika ze napewno bedziesz musial = wybrac pakiety z
uslugami ktore chcesz udostepniac, czyli www = (apache), mysql ... itd. Co
pozatym... za duzo tego by tak wymieniac, ja to = zawsze instaluje tylko to co
wydaje mi sie nizbedne, pozniej najwyzej =
wersje ;-) Poczytaj kilka stron z poradami o =
jakas stworzyl ;-)

> - chce powyłańczać FTP i możliwość = wgrywania stron na serwer przez net -
jakie porty muszę wyłączyć lub czego nie =

no to poprostu nie instaluj ftp :-), ew pozniej mozesz = w regolach firewalla
zablokowac odpowiednie porty.

a przy okazji: albo włączać, albo włanczać, = ale napewno nie włańczać (to
samo sie tyczy wyłańczania ;-) )

> - czy w slacku 8.1 mozna ustawić w apachu zeby = strone wyświetlało zarówno
jak sie wpisze http://cos.domena.pl jak i http://www.cos.domena.pl

Hmm... a nie jest to przypadkiem kwestia ustawienia =
tak ze cos.domena.pl bedzie skierowane na = 111.1.1.1  zas www.cos.domena.pl
na 222.1.1.1, a mozesz tak ze oba adresy beda = pokazywac na ten sam ip. Nie
ma to nic wspolnego z wybranym systeme i moze to byc = nawet debiljan (podoba
mi sie ta nazwa ;-) ).

> (jak dotąd kumplowi sie nie udało tego = zrobić - żekomo pod Debianem mozna
a pod Slackiem nie)
> - czy mozna ustawić go tak by logi systemowe i = logi apache - nagrywał na
kompa w sieci ?

Mozna. Tylko tak odpowiem bo nie robilem tego jeszcze, = nie bylo mi
potrzebne.

> - czy można skonfigurować tak by np była = możliwość montowania w slacku
partycji spod windowsaXP ? (ale na kompie w sieci ? = np 192.168.0.20)

Samba ??  Poczytaj o tym.

Pozdroffka Machoni.