[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: out of topic but very interesting.......

From: Machoni <machoni@o2.pl>
Date: Fri Feb 14 2003 - 20:57:04 CET
[slacklist] Re: out of topic but very interesting.......

Zarowno Pascal jak i C wywala bledy przy braku = srednika czy zlej
liczbie nawiasow otwierajacych/zamykajacych. Koniec. = Ja z przymusu
(no nie do konca przymusu) uczylem sie zarowno = Pascala jak i C i na dobra
sprawe to poznanie C w momencie gdy swobodnie = poruszam sie po Pascalu
zajelo mi 2 msc (mowa o C i obiektowosci w C++), = reszta to praktyka.
Te jezyki naprawde sie tak bardzo nie roznia.

> Pascal to w tej chwili jezyk juz czysto = 'edukacyjny' moim zdaniem. Jego
> skladnia jest prosta, w miare intuicyjna i jako = pierwszy jezyk
programowania
> w zyciu poczatkujacego programisty jest w sam = raz.

No nie zgodze sie z Toba. Paskal w ostatnich latach = przezywa swoj renesans.
Powraca jako podstawa do jezykow wyzszego poziomu, =
Delphi, mozna by je porownac do przejscia z C na C++, = tak z grubsza porownac
;-)

> Niemniej.. predzej czy pozniej i tak przyjdzie = pora na C/C++ bo to jest to
> czym swiat stoi, ze wzgledu na sile tego jezyka, = jego mozliwosci, no i
> przede wszystkim fakt, iz program napisany w = ANSI C da sie uruchomic nawet
> na przyslowiowym mikserze o ile tylko producent = uprzystepnil kompilator.

Tak. C jest mocno rozpowszechniony, zakozenil sie = prawie w kazdym systemie.
Jednak stwierdzenie ze odpali sie nawet na = mikserze...   jak producent
dostarczy
kompilator Pascala (czy Basica) na mikser to...  = ;-)

>Tyle, jesli chodzi o zabawe,bo jesli program ma = robic to co napisales w
>cytowanym powyzej fragmencie, to ja nie wyobrazam = sobie napisania go
>inaczej niz obiektowo, i nie  wyobrazam = sobie by robic to w innym jezyku
>niz C++

Co sprowadza sie do obiektowego postrzegania swiata = przez czlowieka.

> [...]
>komorkami, czyli jezeli sie czegos nauczyles to = znaczy, ze stworzyles
>jakas tak konfiguracje polaczen, jezeli nie = powtarzasz tego co sie
>nauczyles z czasem te polaczenia sa zrywane, ale = jezeli co jakis czas
>wracasz do wiedzy ktora przyswoiles to po jakims =
>sie trwale. Przyjujac komurki pamieci jako szare = komurki a istnienie
>polaczen miedzy nimi przyblizajac Modelem Isinga = (tu odsylam Cie do
>literatury "Fizyka Statystyczna" prof. = Zagorskiego) to otrzymujesz od
>ednowymiarowego lancucha komurek az do szescio = wymiarowego ukladu.

W przypadku Sztucznych Sieci Neuronowych jest = podobnie, tyle ze tam nie
tworzysz nowych polaczen, ani ich nie likwidujesz. = SSN jest z gory
zaprojektowana
i znana jest jej liczba "neuronow" w kazdej = warstwie, cala zabawa polega
"tylko"
na tym by dobrac wagi polaczen pomiedzy neuronoami. = Sprawa sie komplikuje
jesli jest to siec z tzw. sprzezeniem zwrotnym. Zane = jest wiele algorytmow
uczenia
takich sieci, jak Cie to interesuje to polecam np. = algorytm propagacji
wstecznej, tak
dla zapoznania sie z tematem. Jest kilka ciekawych = stron w necie nt. temat.
SSN sprawdzaja sie np przy rozpoznawaniu obrazow, = wykozystuje sie je do
odtworzenia uszkodzonych danych podczas transmisji, = kompresji danych i wielu
innych.

Reasumujac, zadanie ktorego chcesz sie podjac jest = bardzo trudne do
zrealizowania
i nie sadze bys mu podolal, zwlaszcza sam. Zespoly = programistow pracuja nad
stworzeniem
uzytecznych SSN, prostych form sztucznych IQ. Ale = takie rzeczy sie juz
obecnie
wykozystuje na swiecie, chocby systemy OCR, systemy = rozpoznawania mowy,
wiec wszystko przed Toba.