Re: Update

Autor: wiesio_at_net-comp.one.pl
Data: pon 16 gru 2002 - 09:51:09 CET

On Sat, Dec 14, 2002 at 05:33:04PM +0100, mk23z wrote:
> Przyznaje bez bicia, ze Debiana ogladalem wylacznie na obrazkach.
> Zaciekawiles mnie. Moglbys w kilku prostych, zolnierskich slowach
> rozwinac to co podkreslilem? Chodzi mi o to, ze do zbudowania .tgz
> potrzebuje tylko tar-a (1050kb) i gzip-a (110kb). O <makepkg> nie
> wspominam bo to skrypt bash-a, a bash jest z reguly w kazdym (nawet
> najprostszym) systemie. Jakiej ilosci softu potrzebuje debian by jak to
> napisales 'tak samo prosto' zbudowac paczke .deb? Czy ten debianowski
> soft jest przydatny _wylacznie_ do budowania paczek, czy tez mozna go
> [...]

Ilości softu do zbudowania paczki debian potrzebuje więcej niż slack i
nie jest to soft często spotykany w innych systemach w przeciwieństwie
do tara i gzipa.
Paczka do robienia/instalowywania/ropakowywania paczek w debianie nazywa
się dpkg.
Jeśli chcesz czegoś więcej na ten temat to w necie jest pełno howto na
temat robienia paczek debianowych.

--
/name loju