Re: Update

Autor: mk23z (mk23z_at_bukanier.net)
Data: sob 14 gru 2002 - 01:05:21 CET

On Fri, 13 Dec 2002, Wojciech Potyka wrote:
> Witam
> Zastanawialem sie jak sie robi upgreade oprogramowania?
> Czy jezeli program pochodzi z pakietu to czy zachowac kopie plikow
 konfiguracyjnych

   _zawsze_ warto miec kopie tych plikow. Nawet (jesli b.maly dysk) na
starej, zakurzonej, pordzewialej dyskietce. W ten sposob oszczedzasz
sobie (i nam grupowiczom ;-) mase czasu i klopotow.

> odinstalowac pakiet po czym zainstalowac nowsza wersje?

   Szkola OtFocka naucza, zeby calkowicie usunac pakiet, a potem
zainstalowac na jego mniejsce nowy. Ale szkola OdeSSka twierdzi, ze
nalezy aktualizowac pakiet na zywca przy pomocy /SBIN/UPGRADEPKG
   Decyzja nalezy do ciebie. Ja z reguly zawsze przegladam najpierw spis
nowosci w nowym sofcie i dopiero potem decyduje sie na ktoras ze szkol.

> A co z programami instalowanymi ze zrodel?
> Usunac je jest dosyc ciezko?

   Jezeli prog jest zlozony to bywa b.ciezko :( ,a w systemie szybko
robi sie burdel na kolkach. Kiedys w Slackware-Book wyczytalem, ze nie
nalezy instalowac progsow bezposrednio ze zrodel, tylko budowac z nich
wlasne pakiety (/SBIN/MAKEPKG). Dzieki temu usuniecie/upgradniecie
programu jest tylko formalnoscia. Sprobowalem, i teraz kazdy program
najpierw paczkuje (to na prawde proste). Zainstalowanie/wywalenie
programu to kwestia chwili, a w systemie plikow mam porzadek jak
bezposrednio po instalacji. Rob pakiety - bezapelacyjnie warto :-)

   W innym watku przetacza sie temat pakietow RedHata i Debiana.
Ich systemy zarzadzania pakietami fajne, zaleznosci fajne, ale w zyciu
nie zamienilbym slackowych .tgz na .rpm czy .deb Dlaczego? Bo po
przekompilowaniu programu (z odpowiadajacymi mi opcjami) moge go
zamienic na pakiet jedna komenda (o wyzszosci paczek nad 'make
install' juz pisalem). Z tego co wiem (a troszke wiem) budowanie .rpm
jest dosyc skomplikowane i baaardzo czasochlonne.

P.S. Ustaw sobie lamanie wierszy w okolicach 70ktoregos znaku. Bosowie
tej listy nie lubia gdy ktos ma dluzsza... linie niz oni ;-)

--
Miroslaw Kosmala    mailto:mk23z(at)bukanier.net
LinuxRUser #197007  http://www.bukanier.net