Re: athlon + linux + jakas dobra plyta

Autor: mk23z (mk23z_at_bukanier.net)
Data: pią 13 wrz 2002 - 23:43:02 CEST

On Fri, 13 Sep 2002, jodri wrote:

> Zle Skopi to zrozumiales. Slackware jako dystrybucja jest kompilowany jako
> zgodny z i386. Czyli jak ktos ma lepszy sprzet to traci na wydajnosci. Np dla
> twego Celka to powinno byc i586. (albo nawet i686, nie jestem do konca
> pewien). Co troche dopala naszego pingwinka:). Moze ktos dysponuje
> przekompilowna wesja slacka na i686?
> Pozdrawiam
> Jodri

        SlackWare nie bylby per slack, gdybysmy mieli wszystko podane na
tacy :-)

        Sprzetowe dodatki (typu MMX, 3D... itp.) i tak w duzej czesci
wymagaja oprogramowania ktore potrafi z nich kozystac, czyli: gry,
DirektyX, playery i inne badziewie. Takich programow w podstawowej
dystrybucji slacka nie ma. Nalezy je sobie w miare potrzeby skompilowac
samemu, a wtedy mozemy przystosowac je optymalnie do sprzetu ktorym
dysponujemy (i bedzie hulac duzo lepiej niz: PowerCad-9.0-i586.rpm).
        Bieganie po sieci i szukanie MC skompilowanego dla i686+FXnow
jest bez sensu. Dlaczego? Chciałbym zobaczyc Midnight Commander-a, ktory
kozysta z funkcji sprzetowej akceleracji 3D :-) i hiper-extra keszu
szyny danych ;-)
        SlackWare to nie system. To dopiero narzedzie, przy pomocy
ktorego mozesz sobie zbudowac cos tak wydajnego, ze RedHatowca i
fizjonomom nawet sie to nie snilo (i za to go kocham :-)))).

        I dlatego warto uzywac gcc skompilowanego dla 386: bo choc moze
nie wykorzystuje procka w wiecej niz 30%, to program ktory dzieki niemu
powstanie, bedzie mogl wykorzystac ten procek w 110%.

--
Miroslaw Kosmala    mailto:mk23z_at_bukanier.net
LinuxRUser #197007  http://www.bukanier.net