Re: problem z gnomem

Autor: mk23z (mk23z_at_bukanier.net)
Data: pią 13 wrz 2002 - 23:43:39 CEST

On Fri, 13 Sep 2002, Radek S. wrote:

> chodzi o to ze nie chce sie uruchomic :(
>
> mam zainstalowane xfree86 4.2.0 (i poprawnie skonfigurowane na 100%)
>
> jednak polecenie gnome-session pisze ze: (dodam ze dla
> pewności że wszystko jest zainstalowalem wszystkie pakiety gnome jakie byly
> na płycie Slackware 8.1 Linux + )
>
> gnome-session: error while loading shared libraries: cannot open shared
> object file: cannot load shared object file: No such file or directory
>
> i X server robi shutdown ... :(
>
> jeśli ktoś miał podobny problem to niech da znać był bym bardzo wdzięczny
> ------------------------

   O.K. Nie uzywam gnome, ale poniewaz ci co uzywaja milcza -
sprobuje ci pomoc.

   Co oznacza komunikat bledu... (kon jaki jest - kazdy widzi)

   Najpierw musisz sie dowiedziec jakiej konkretnie biblioteki brakuje.
   W tym celu:

      1. Dowiedz sie jaka jest sciezka bezwgledna do programu, ktory nie
chce sie uruchomic.

         bash>whereis NIEGRZECZNY_PROGRAM

         Wynikiem bedzie /jakas/sciezka/NIEGRZECZNY_PROGRAM

      2. Sprawdz jakich bibliotek program nie widzi.

         bash>ldd /jakas/sciezka/NIEGRZECZNY_PROGRAM

   Teraz juz wiesz jakiej biblioteki masz szukac w pakietach, i po
chwili wiesz rowniez jaki pakiet zainstalowac by wszystko bylo o.k

   Moze sie zdarzyc tak, ze mimo iz zainstalowales pakiet z brakujaca
biblioteka, NIEGRZECZNY_PROGRAM dalej jej nie widzi. Aby sobie z tym
poradzic sprawdz, czy plik /etc/ld.so.conf zawiera prawidlowa siezke do
katalogu z niegrzeczna biblioteka. Jesli trzeba popraw lub dopisz, i
jako root wydaj komende ldconfig

   powodzenia

--
Miroslaw Kosmala    mailto:mk23z_at_bukanier.net
LinuxRUser #197007  http://www.bukanier.net