[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: udostepnianie lacza

From: Olek Kwasniewski <olek_malpka_bcf.pl>
Date: Fri Oct 21 2005 - 09:32:27 CEST

darvark napisał(a):
> witam
> mam problem. zostalem poproszony o skonfigurowanie slacka tak aby mogl
> on rozdzielac lacze [...] (od isp otrzymal tylko
> jeden adres IP) ) i teraz zaczynaja sie schody:
> 1) czy bawic sie w maskarade

nie widze innej mozliwosci, z tym ze nie koniecznie musi to byc
maskarada moze byc źródłowy NAT jezeli masz stałe IP (maskarada to
odmiana zrodłowego NATu)

> 2)moze to i smieszne pytanie ale czy jednoczesnie bede musial uzywac
> dhcp i maskarady? a moze tylko jedno z nich wystarczy.

dhcp nie koniecznie

> [...] bede
> wdzieczny za porady i linki do nich

hmm... a szukałes juz czegos ? to jest chyba najczęsciej poruszany temat
o linuksie

szukaj takich haseł w kontekscie "linux" (np. www.google.pl/linux):
maskarada, NAT, SNAT, DNAT, iptables, podział łacza, firewall; plus
oczywiscie cztaj o protokolach IP i TCP

polecam http://lukasz.bromirski.net/docs/translations/linux24-nat.html

PS
nie zastanawiałeś sie nad dystrybucja jednodyskietkowa ? np coyote
linux, wszystko czego potrzebujesz do podziału łącza tam jest i serwerek
moze stanac w 0.5 godz

--
olek