[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: problem ze zmiennymi środowiskowymi

From: Ireneuesz Suszko <isuszko_malpka_people.pl>
Date: Thu Aug 18 2005 - 18:18:24 CEST

Witam.
Zmienne globalne wykonywane przy logowaniu każdego usera, także root-a,
dodaje sie do pliku /etc/profile a dodaje się je w sposób następujący:
export zmienna=wartosc_zmiennej
lub
zmienna1=wartosc1
zmienna2=wartosc2
zmienna3=wartosc3
export zmienna1 zmienna2 zmienna3
Zmienne specyficzne dla poszczególnych użytkowników dopisujesz do pliku
.bash_profile w ich katalogach domowych.

A drugiego to jestem pewien, ale chyba się nie da. Możesz modyfikować
plik /etc/profile a później użytkownicy przelogowując się lub wydając
polecenie "source /etc/profile" zaciągaliby sobie te zmienne.

Irek