[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: I/O error

From: Bartek Mannteufel <bart_malpka_electro.com.pl>
Date: Thu Jun 02 2005 - 11:49:22 CEST

Dawid Bobryk napisał(a):
> Witam wszystkich,
> Mam taki problem, ostatnio często serwer przestaje odpowiadać po
> dłuższym czasie pracy(a właściwie to już po jednej dobie) jedyne co mogę
> zaobserwować po dostaniu się do serwera taki komunikat
> end_request: I/O error, dev 03:01 (hda), sector (tutaj różne numery)
>
> Przeszukałem googlarkę, niektórym użytkownikom razem z tym komunikatem
> występowało wiele innych dotyczących dysku, może ktoś spotkał się z tym
> problemem, może da się to rozwiązać inaczej jak wymianą twardziela.
> Dodam że system plików wszystkich partycji(oprócz swap :)) to reiserfs

> [...]
Ja obserwowalem cos takiego na swoim seagate 8,4GB na serwerku.Po tygdniu
wsadzilem inny dysk a tamten poszedl do kieszeni do stacjonarki.Po okolo
miesiacu padla elektronika.Jak masz wazne dane to lepiej juz mysl piorunem
o innym dysku.Mozesz ewentualnie wymienic szelke i wylaczyc dma-ale to
raczej teoria-u mnie to nic nie dalo.

pozdrawiam
Bartek
GSM:0601401310