[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: I/O error

From: olek <olek_malpka_bcf.pl>
Date: Thu Jun 02 2005 - 10:53:55 CEST

Dawid Bobryk napisał(a):
> Witam wszystkich,
> Mam taki problem, ostatnio często serwer przestaje odpowiadać po
> dłuższym czasie pracy(a właściwie to już po jednej dobie) jedyne co mogę
> zaobserwować po dostaniu się do serwera taki komunikat
> end_request: I/O error, dev 03:01 (hda), sector (tutaj różne numery)

end_request: I/O error, dev 16:42 (hdd), sector 13369352

EXT2-fs error (device ide1(22,66)): read_inode_bitmap: Cannot read inode
bitmap - block_group = 51, inode_bitmap = 1671169

hdd: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }

hdd: dma_intr: error=0x40 { UncorrectableError }, LBAsect=19228860,
sector=13369352

end_request: I/O error, dev 16:42 (hdd), sector 13369352

EXT2-fs error (device ide1(22,66)): read_inode_bitmap: Cannot read inode
bitmap - block_group = 51, inode_bitmap = 1671169

miałem cos takiego na dysku gdzie 'spoolowaly' sie wydruki od 20-30
userow, dysk ide wytrzymal 2,5 roku

> Przeszukałem googlarkę, niektórym użytkownikom razem z tym komunikatem
> występowało wiele innych dotyczących dysku, może ktoś spotkał się z tym
> problemem, może da się to rozwiązać inaczej jak wymianą twardziela.

wymienilem dysk, stary sprawdzilem badblocks, usunalem partycje i dalem
w prezencie znajomemu, uzywa go z powodzeniem w domu od 0.5 roku,

do serwera juz bym go nie uzyl, bo moze pasc w kazdej chwili, jezeli
masz tam jakies dane to zrob backup najszybciej jak mozesz

na przyszlosc wlacz smarta i sprawdzaj okresowo co sie dzieje z dyskami,
mnie to juz kiedys uratowalo

--
olek