[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: dhcpd...

From: Marcin Sura <slacklist_malpka_op.pl>
Date: Thu May 12 2005 - 19:01:30 CEST

Witam

> subnet 192.168.3.0 netmask 255.255.255.0 {
> range 192.168.3.2 192.168.3.254;
> option routers 192.168.1.1;
> option subnet-mask 255.255.255.0;
> }

Imo opcja option routers 192.168.1.1; jest tutaj zbedna, poniewaz
komputery ktore dostana adres z tej regulki sa i tak w innej podsieci
niz host z adresem 192.168.1.1.

Poza tym option routers definiuje brame przez ktora komputer ma miec
dostep do internetu, a ty dla tych komputerow chcesz wrecz przeciwnie
:) Nie ma bramy, nie ma neta.

> host alpha {
> hardware ethernet 00:30:4F:19:33:62;
> fixed-address 192.168.1.2;
> option broadcast-address 192.168.1.255;
> }

Tutaj wystarczy dwie pierwsze linie. Trzecia jest zbedna, co nie
znaczy, ze bledna :)

> A więc, żeby jeszcze działało udostępnienie połączenia
> internetowego (routing)

Troche mylisz pojecia. To o czym piszesz to translacja adresow,
konkretnie forma SNAT.

> Do eth1 (LAN) przypisałem dwa adresy: 192.168.1.1 i 192.168.3.1. DHCPd odpaliło.

A jak odpaliles dhcp? Tzn na ktorym interfejscie nasluchuje? Bo jezeli
nadales dwa adresy ip jednej karcie, to musiales stworzyc wirtualny
interfejs (alias). A prawde mowiac, to ja nie wiem, czy dhcpd potrafi
nasluchiwac na aliasach.

--
Pozdrawiam
Marcin, slacklist@op.pl