[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: red

From: Machoni <machoni_malpka_o2.pl>
Date: Fri Nov 26 2004 - 18:30:31 CET

>hehehehe... no właśnie sam chciałem się dowiedzieć. Trochę poczytałem o
>nim na OpenBSD.org i znalazłem wsparcie w jajku dla niego ale nie mogę
>znaleźć żadnego przykładu regółki jak by toto zastosować. Z tego co
>piszą to holernik jest naprawdę inteligentny i potrafi z wyprzedzeniem
>obliczyć sobie że będzie zator w sieci. Dzięki temu że wie co się będzie
>działo zaczyna gubić pakiety informując stacje robocze żeby zminiejszyły
>transwer. Nie wiem jednak jak tegu uzyć i w którym miejscu w regółkach
>HTB :-)

Chyba nie w ktorym miejscu htb... tylko zamiast htb ;)

Swoja droga, przez kernel linuxa tez jest wspierane. Polecam (po raz ktorys juz) zapoznanie sie z dokumentem "Ksztaltowanie ruchu i Zaawansowany routing" przetlumaczony zreszta na jezyk polski (jak ktos musi). W dokumencie tym jest co prawda RED i GRED dosc slabo opisany (tylko zasada), ale sa odnosniki do innych dokumentow, np. dla reda jest to http://www.aciri.org/floyd/papers/red/red.html

Z tego co pisza to RED'a nie za bardzo oplaca sie stosowac w sieciach malej przepustowosci. No ale...

Ktos tam pytal czy stacje robocze to obsluguja... a obsluguja icmp ?? To chyba odpowiedz na to pytanie ;p

A swoja droga...chyba niedlugo wysmaze swoj topic na liste traktujacy o sharpingu, bo mam problem z pewnym zlozonym dzieleniem (nie dziala tak, jak teoretycznie dzialac powinno).