[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: Czym zastapic Microsoft Exchange Server

From: Michał Piłat <mikie_malpka_mikie.one.pl>
Date: Tue Jul 20 2004 - 12:38:10 CEST

Dnia wtorek 20 lipiec 2004 09:33, olek napisał:
> czy znacie jakas alternatywe, pamiętając że klienci pracuja na
> Microsoft Outlook komunikujac sie z serverem nie poprzez modul
> "poczta internetowa" tylko "server microsoft exchange". Marzy mi sie

Obawiam się, że tak nie da rady. Klienci komunikują się z serwerem
Exchange za
pomocą protokołu MAPI, który OIW nie jest stosowany nigdzie indziej.
Nawet
Evolution, który potrafi wykorzystać większość funkcji oferowanyc
h przez MS
Exchange używa do tego OWA nie MAPI. I pozostaje pytanie - czy klienci
korzystają z Exchange jako TYLKO serwera pocztowego? Jeśli tak to śmi
ało
zamień na Postfixa, Qmaila, whatever z obsługą IMAP i nawet nie zauwa
żą
różnicy. Jeśli jednak korzystają z innych funkcji - możesz mieć
 problem.

pozdrawiam

--
Michał Piłat - mikie(at)mikie(dot)one(dot)pl
#pld