[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: Archiwizacja

From: Robert Radko <bercik_malpka_paradowski.biz>
Date: Wed Jul 14 2004 - 23:55:34 CEST

Oskar, 14 lipca 2004 23:17:00 napisałeś/aś:

O> Proponuje uzyc tara i poprostu nagrac to na inny dysk.
O> Wrzucic do crona zeby sie odpalalo raz w tygodniu.
Archiwizacja>>kasowanie(lub nie) starej wersji z 2
Archiwizacja>>dysku>nagranie na 2 dysk
O> 40GB to chyba za duzo na streamer....Nie wiem nie uzywalem...Ale IMHO lepiej
O> kupic jakis dysk.

Archiwizacja na HDD ma wiele wad.
Opowiem ci jak firma kumpla zarobiła sporo szmalu pare miesięcy temu.
W firmie X backup z programu księgowego, płacowego, Płatnika i czegoś
tam jeszcze robili z komputera na komputer (było 5 kompów to ryzyko
utraty danych niby małe nawet jak 2 by padły). Aż pewnej nocy przyszli
złodzieje i zajeb..li wszystkie komputery !!! Wiesz ile roboty jest
przeklepać w komputer księgowania z wydruków na papierze? Teraz mają
nowe kompy (nawet o cenę się nie targowali, nagrywarki i backup
codziennie robią na CD, a płytki trzymają w innym pomieszczeniu -
czyli tak jak powinno się to robić.

Dysk może paść, dwa też polecą (po burzy/zabawach elektryków), mogą
cię okraść, może być pożar itd. Albo namów szefa na nagrywarkę DVD
albo streamer - zostawiasz na noc backup i rano masz gotowy:)

A jak masz naprawdę sporo kasy to kup kilka dysków hotswap'owych i na
zmianę nagrywaj na nie ;P

Backup trzymaj co najmniej w innym pokoju, a najlepiej w innym
budynku, wtedy dopiero jesteś bezpieczny jak z Durexem :D

--
Niech Moc będzie z Tobą!
                  Robert