[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: zmiana nazwy plikow jadra

From: Robert Radko <bercik_malpka_paradowski.biz>
Date: Tue Jul 13 2004 - 23:46:38 CEST

Arek, 13 lipca 2004 18:14:29 napisałeś/aś:

AN> On Tuesday 13 July 2004 11:49, linux-slackware wrote:

AN> Nie sądzę aby się dało to zmienić. Chyba, że zmienisz przykładowo
AN> 2.4.26 na 2.4.26-USB, ale zrobisz do niego link o nazwie 2.4.26.
[...]
AN> Ścieżka wbudowana w jądro ;-) Ale może zainteresuje Cię to:

AN> w katalogu ze źródłami masz plik Makefile. Możesz go edytować,
AN> znajść pozycję

AN> MODLIB := $(INSTALL_MOD_PATH)/lib/modules/$(KERNELRELEASE)

lepiej poszukaj EXTRAVERSION w tym pliku
ja wpisałem sobie tam "EXTRAVERSION = -imq"
a ty wpisz tam -USB
po kompilacji jądra vmlinux nazwij linux-2.4.26-USB
System.map nazwij System.map-2.4.26-USB
te dwa wrzuć do /boot, dodaj wpisy do lilo
a moduły SAME wylądują w /lib/modules/2.4.26-USB (no zasadniczo to po
komendzie make modules_install)

zalety:
- tą samą wersję jaja możesz skompilować kilka razy i nic się nie
powali, czyli możesz testować do bólu, w razie potrzeby wybierasz przy
starcie inną extrawersję jaja (lub standarowe) i ma działać:)
- System.map zawsze ładuje się odpowiedni, bo jest on wyszukiwany w
/boot wg. klucza:
      najpierw System.map-$wersja.jądra
      potem System.map (czyli sama nazwa)
gdzie $wersja.jądra to przy proponowanych wpisach "2.4.26-USB"
- moduły zawsze są odpowiednie do wersji i kompilacji jądra i są w
/lib/modules/$wersja.jądra
- polecenie uname -r wyświetli "2.4.26-USB"

Daj znać jak poszło

--
Niech Moc będzie z Tobą!
                  Robert