[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Jaki fs...

From: Wojciech Pyczak <nissarin_malpka_o2.pl>
Date: Sat Jun 26 2004 - 02:29:25 CEST

Witam

Problem dość powszechny ale gorzej bywa z rozwiązaniami, czyli jaki
wybrać system plików dla wspólnej partycji, dzielonej przez linuxa i
winzgrozę(dane a także katalogi domowe /home).
Windowsa raczej nie uda mi się zmusić aby poradził sobie z
jakimkolwiek linuxowym systemem plików a więc pozostaje tylko ntfs i fat32.
I tu zaczynają sie problemy - ntfs byłby idealny gdyby tylko miał pełne
wsparcie (captive raczej odpada ze względu na duże obciążenie systemu i
małą wydajność).
Pozostaje FAT32... vfat czy umsdos ???
vfat to rozwiązanie chyba najprostsze ale obawiam się że za proste
(przynajmniej żeby zastosować go dla /home), natomiast nie jestem pewien
czy umsdos nie spowoduje jakiś problemów (mam nadzieję że można go
zmusić aby nie korzystał z ze swojego sposobu reprezentacji długoch
nazw...). A może 2 partycje - mniejsza (co oznacza małe klastry) umsdos
dla /home i większa vfat dla danych ?

Czekam na sugestie...