[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: w sieci chodza tylko male pakiety

From: Wojciech Pyczak <nissarin_malpka_o2.pl>
Date: Sun Jun 20 2004 - 15:01:39 CEST

Użytkownik SzAmO napisał:

> No to karty.. przynajmniej od strony sterownikow sa w porzadku. Najpewniej
> jakis kabel albo switch..
>
> SzAmO

U nas też zawsze były problemy (sieć od ponad 1,5 roku a jeden switch
był już wymieniany 4 razy)... w tym celu u siebie robiłem takie bardzo
chamskie testy porównawcze - floodowałem (ping z jakąmś tam opcją...
-f?) kilka różnych kompów przez pewien krótki okres czasu i porównywałem
wyniki - ile pakietów przeszło na minutę, ile się zgubiło (ilość
"kropek" ;) i sprawdzałem statystyki sieciówki (błędy).

Przeprowadź takie testy z kilkoma kompami i porównaj wyniki, jeśli na
danej trasie przechodziło by mniej pakietów i było sporo błędów to
bardzo możliwe ze to wina kabla, jeślie wszystko śmiga bez błędów to
ewidentnie wina sieciówki albo (w tym wypadku bardzo prawdopodobnie)
switcha.

Możesz jeszcze zrobić jedną rzecz - jeśli sieć (serwer) chodzi na 100 to
zmień na 10 i zobacz co się wtedy będzie działo.