[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: SQUID - pytanko

From: Artur Frydel <spamerom_malpka_mowimy.nie>
Date: Wed Nov 03 2004 - 16:12:51 CET

On Tue, 2 Nov 2004 21:36:15 +0100, "Wojciech Grzelka"
<wojciech_grzelka@wp.pl> wrote:

>Niestety nie mam tego jeszcze dopracowanego :( Dysk jest normalny (nie
>SCSI). Przestrzeń casch to 600 mega. Czy to za wiele ? Ograniczenie pamięci
>operacyjnej 16 mega. A htb, hmmm, nie mogę sobie z tym poradzić ! Może
>naprowadzisz mnie ?

Uważaj z wielkościa cache. Jeśli masz mało ramu, to lepiej daj mniej
cache gdyż squid indeksuje jego zawartość i przechowuje to w pamięci.

"Squid keeps an in-memory table of objects in RAM. Because of the way
that Squid checks if objects are in the file store, fast access to the
table is very important. Squid slows down dramatically when parts of the
table are in swap."

"..If you have 8gigs of disk you will need 48Mb of RAM just for the
object index."

IMO zmiejsz cache do 300MB. Przy tak małej ilości userów nie jest
istotne co w tym cache siedzi (podejrzewam że "Byte Hit ratio" będziesz
miał na poziomie 5%). Ważne jest że możesz ograniczyć ruch za pomocą
delay-pool i gnuregex, a także zabronić sieciom p2p korzystać z portu
80.

Jaki masz problem z htb?

--
Artur 'Bzyk' Frydel
Moj prawdziwy email to; artur[at]ples-kropka-pl