[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: przemyslenia, propozycje - pliki startowe

From: Jakub Jankowski <shasta_malpka_spam.atn.pl>
Date: Wed Oct 13 2004 - 19:20:46 CEST

On Wed, 13 Oct 2004 19:06:03 +0200, Trompele wrote:

> Przyczepie sie do samych skryptow
> startowych. Otoz uruchamiaja one programy, ktore zabieraja zdecydowanie
> za duzo czasu z calego procesu bootowania. Np: odpalany fc-cache,
> ldconfig. Na moim kompie ich odpalenie zabiera ladne kilka sekund.
> Przechadzac do sedna: po co czekac na ich zakonczenie?

Być może to, co jest uruchamiane później wymaga zakończenia tego, co
uruchamiało się wcześniej. (np. bez sensu uruchamiać X serwer przed
zakończeniem działania fc-cache, a mogłoby to mieć miejsce przy
initlevel 4 i fc-cache uruchamianym ,,w tle'')

> Nie zastanawiajac sie dodalem na koncu niektorych linijek
> odpalajacych kolejne programy &. I tak: odpalam w tle fc-cache, ldconfig i
> montowanie zasobow samby. Proces ladowania sie systemu skrocil o te kilka
> sekund.

Równie dobrze możesz wyłączyć hotplug i ładować odpowiednie moduły
,,ręcznie'' np. w rc.modules, możesz odpuścic sobie uruchamianie
ldconfig, jeśli nie dokonujesz zmian w bibliotekach, możesz odpuścić
fc-cache, jeśli nie ingerujesz w fonty, itd.

> I teraz mam takie watpliwosci czy aby nie jest bledem takie
> odpalanie tych progamow.

Nie, jeśli w Twoim systemie nie ma do tego przeciwwskazań :) (tzn, nie
masz jakichś innych-niż-standalone-pc-workstation komponentów)

> Jezeli nie ( u mnie dziala wszystko w porzadku, a
> moze cos nie dziala, ale tego nie zauwazam) to dlaczego, jezeli tak to np
> ktore programy mozna by jeszcze probowac odpalac w tle (fsck hdparmy i
> podobne napewno odpadaja).

Tak samo montowanie wszelkich ,,krytycznych'' zasobów (np. /usr po
NFSie), ustawianie quot, itp. U mnie np. krytyczną aplikacją jest serwer
SQL, bo bez niego większość użytkowników nawet się nie zaloguje.
Reasumując: bez problemu można sobie zoptymalizować skrypty startowe:
wystarczy przeczytać to, co jest w /etc/rc.d/ i dostroić według
własnych potrzeb. Należy jednak liczyć się z tym, że dla kogo innego
mogą być to katastrofalne zmiany (i dlatego nie trafią raczej do
dystrybucji). :-)

> Pozdrawiam, czekam na krytyczne uwagi :)

Jakiś czas temu był tu wątek na temat przycinania skryptów startowych,
pogooglaj za nim.

--
Jakub Jankowski
shasta AT spam DOT atn DOT pl