[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

ALSA czy usprawnienie Slackware?

From: piotrek <bryndzarulezz_malpka_o2.pl>
Date: Mon Oct 04 2004 - 05:15:36 CEST

Jak to jest z ALSA z plyt iso Slackware 10.0?
Chcialem miec dzwiek, to odkomentarzowalem odpowiednia linijke w
rc.modules, oczywiscie nie chcialo mi sie resetowac systemu to
zaladowalem recznie odpowiedni modul jadra.
Nastepnie dla testu wlaczam mp3:
mpg321 blabla.mp3
i gra i bucy bez problemow na userze i na roocie.
Zdziwilem sie bardzo, bo w poprzednich wersjach (8.1, 9.1) trzeba bylo
jeszcze unmutowac mixer, zapisac ustawienia mixera i zaladowac je jakos
a w Slackware 10.0 muza dziala mi od razu.
Przy instalacji nie instalowalem zadnego ESD ani ARTS, jest tylko alsa
instalowana podczas instalacji :)
Jezeli ma to jakies znaczenie:
- dzwiek mam zintegrowany z plyta glowna, chipset jest oczywiscie
prawidlowo rozpoznawany przez system :)
- instalacja byla z zamontowanego pliku iso znajdujacego sie na dysk

Czy jest to wina ALSA, tzn. dodano do ALSA jakas funkcje, ktora ma
zaspokajac niecierpliwych uzytkownikow?
Czy moze jest to pomysl tworcy Slackware?