[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: siec

From: Jacek K. Błaszkowski <cdlxxvi_malpka_NOSPAM.ds2.pg.gda.pl>
Date: Fri Oct 01 2004 - 14:21:51 CEST

Et circa horam Friday 01 of October 2004 13:40, clamavit grupa:

> Zainstalowałem Slackware 9.1. Ale mam niestety problem z siecią. Mam 3
> karty sieciowe (docelowo ma to być router). Jedna sieciowke mam
> skonfigurowaną.
Podaj dokładniejszy opis tego, jak chcesz skonfigurować wszystkie trzy karty
(znaczy, jakie konkretnie chcesz uzyskac na nich parametry).

> Ale niestety nie ma połaczenia z siecią. Ping daje mi że
> host 172.16.0.7 is unreachable. 172.16.0.7 to IP tego Slacka.
To się może zdarzyć, gdy np. wysyła pingi przez ethA, a ten adres jest
przypisany do ethB, a pakiet nie ma jak z ethA do ethB dotrzeć.
Poza tym, adres IP jest przypisany do interfejsu sieciowego, a nie do
maszyny - jedna maszyna może mieć (i w większości przypadków ma) więcej,
niż jeden adres IP.

> Natomisat gdy daje ifconfig to mam eth0 IP itd.
Co *dokładnie* wypisuje Ci ifconfig?

> 1)Co może być tego przyczyną (no oprócz niesparwnego kabla bo to
> sprawdzałem)??
najprawdopodobniej niedokończona konfiguracja sieci.

> 2)Jak sprawdzić która to jest cieciówka na eth0 (bo jak mówięłm ma 3
> siecówki - dla pewności wszystkie do wszystkich trzech włożyłem kabelki)
1. ifconfig pokazuje Ci adresy MAC.
2. Jeśli chcesz zobaczyć, które gniazdko należy do ethX, to włóż kabelek
tylko do niego 9z innych wyjmij) i daj mii-tool. Zobaczysz coś w rodzaju

,----[ ]
| root@marusia:~# mii-tool
| eth0: negotiated 100baseTx-FD, link ok
| `----

- po tym zobaczysz, do którego eth masz włączony kabelek.

> 3) Jak skonfiguriować drugą kartę sieciową (tak żeby można było
> skonfigurować jako router)
Skonfiguruj pierwszą przy użyciu netconfig. Zoobacz, jak wygląda
wygenerowany przez netconfig /etc/rc.d/rc.inet1.conf w sekcji przypisanej
do eth0, a następnie analogicznie wpisz ręcznie ustawienia dla eth1 i eth2.

Pozdrawiam, jkb

--
"'Niemiecki żołnierz', powiedział ktoś kiedyś w pewnej gospodzie, 'niemiecki
żołnierz wykazywał się zawsze wielkim człowieczeństwem'. - 'To prawda',