[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

przesiadka z 9.1 na 10

From: slawek <slawek_malpka_cidernet.peel>
Date: Wed Sep 22 2004 - 11:45:39 CEST

Witam
Postawilem sobie nowy server na slacku 10,
mam tez 2 dzialajacy na 9.1 na ktorym dziala
Mysql, PHP,Apache, dziala jako router dla lanu
podpiete sa 2 DSL , i mam taki problem,
chcialem sobie przeniesc wszystko na ten nowy, bo tamten mimio ze dziala
jest w nim bardzo namieszane:), Udalo mi sie odpalic Mysql, PHP,Apacha,Ftp
htb dhcpd i inne uslugi.
Mam problem z tymi 2 dsl
Mianowicie configi do tego są takie:

#!/bin/sh
ip route del default
P0_NET=10.1.1.0
IF0=eth1 #LAN
IF1=eth0 #DSL T1
IF2=eth2 #DSL T2
IP1=80.53.238.198
IP2=80.53.210.190
P1=80.53.238.193
P2=80.53.210.189
P1_NET=80.53.238.192
P2_NET=80.53.210.188

ip route add $P1_NET dev $IF1 src $IP1 table T1
ip route add default via $P1 table T1
ip route add $P2_NET dev $IF2 src $IP2 table T2
ip route add default via $P2 table T2

ip route add $P1_NET dev $IF1 src $IP1
ip route add $P2_NET dev $IF2 src $IP2
ip route add default via $P1
ip rule add from $IP1 table T1
ip rule add from $IP2 table T2

ip route add $P0_NET dev $IF0 table T1
ip route add $P2_NET dev $IF2 table T1
ip route add 127.0.0.0/8 dev lo table T1
ip route add $P0_NET dev $IF0 table T2
ip route add $P1_NET dev $IF1 table T2
ip route add 127.0.0.0/8 dev lo table T2

#####################################
oczywiscie w /etc/iproute2/rt_tables dodalem
199 T1
198 T2

POdział jest zrobiony tak ze na T1 dziala wszystko oprucz p2p
Na T2 dziala wszystko z p2p wlącznie

Jak uzytkownik chce sobie sciagac p2p klika sobie na odpowiedni link na
stronce i jest kireowany na wybrane przez niego łącze
I na tym slacku 9.1 działa to idealnie
Natomiast na tym nowym 10 , (jajko standartowe 2.4.26 )za chiny ludowe nie
chc mi to dzialalc,
Polecenie ip route show pokazuje identyczne wyniki na obydwuch maszynach,
jednak po wlepaniu nawet recznie na slacku 10:
ip rule add from 10.1.1.200 table T2
ip route flush cache
Komp o adresie 10.1.1.200 nie ma netu :(
Jak wklepie :
ip rule add from 10.1.1.200 table T1
ip route flush cache
net jest , oczywiscie nie zapominam podpiąć obywych łącz, dodam ze jak
ustawie default route na tego T2 to normalnie net działa ale tylko na tym T2
jak bym zrobil przekierownie na T1 recznie 1 kompa to nie ma neta....
Ma ktoś jakiś pomysł co moze byc nie tak bo juz nie mam siły
Prubowałem tez wkompilowac w jajko IP :advenced router i wszyskie w tej
galezi ale nic to nie pomoglo :(

Pozadrawiam Kwaq