[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: problem z karta 100M

From: Jacek K. Błaszkowski <cdlxxvi_malpka_NOSPAM.ds2.pg.gda.pl>
Date: Sat Sep 04 2004 - 23:46:58 CEST

Et circa horam Saturday 04 of September 2004 01:47, clamavit Grzesiek D.:

> czemu mi to na poczatku dzialalo a teraz nie chce ruszyc ?
> co pominolem ?

Jeżeli *na pewno* niczego nie ruszałeś i "samo z siebie" przestało działać,
to widzę trzy możliwości:

1. (uwzględniam, bo nie wiem, czy serwer też masz pod swoją kontrolą) -
zmieniła się karta sieciowa na serwerze. Tanie sieciówki czasami mają fochy
i nie chcą ze sobą gadać - widziałem już próbę połączenia Realteka8139 z
SiS900 przy pomocy ok. 10m crossowanej skrętki - konsekwentnie odmawiały
współpracy. Pomoże wymiana którejś z kart.

2. Kiepskie medium (nieekranowane kable po drodze do serwera, może jakiś
badziewny switch, co 100Mbps obsługuje tylko na naklejce, *źle zaciśnięty
kabel*) - wówczas może zadziałac autonegocjacja na 100baseTx-FD, ale nic
ponadto. Wówczas - jeśli nie masz możliwości zlikwidowania pzyczyny -
zostaje Ci 10Mbps.

3. Spotkała Cię kara boska ;) Szukaj pomocy na soc.religion.shamanism,
alt.pl.radio.radiomaryja lub w innym podobnym miejscu ;)

Pozdrawiam, jkb

--
"Drugiej próby samobójstwa - jakieś trzy lata później - Koslowski nigdy nie
podjął. Dostatecznie wcześnie dowiedział się o pożałowania godnym losie