[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

problem z karta 100M

From: Grzesiek D. <gredi_malpka_raven.ath.cx>
Date: Sat Sep 04 2004 - 01:47:49 CEST

wiec od poczatku
kupilem karte 10/100 jakas RealTek
podmienilam za stara 10M odplilem system i mii-tool pokazywal ze karta
dzialala na 100M i faktycznie transfery sie zgadzaly

pare dni pozniej server przestal odpowiadac na pingi, po restarcie bylo to
samo
karta 100M przestala dzialac ale co dziwniejsze jak ustawie ja na 10M
FullDuplex to normalnie pracuje
karta pracuje na 8139too
nie wiedzialem oco chodzi
wiec przekompilowalem 2.4.27 i wkompilowalem ten sterownik na stale w
kernel (nie jako modul)

i nic to nie dalo :>
nie mam pojecia co moglem przeoczyc
czemu jak dam:
mii-tool --force=100baseTx-FD eth1
karta poprostu przestaje dzialac
znaczy sie w ifconfig normalnie ja widac
jak pinguje na adres IP jaki ma karta nadany to mam odpowiedzi
jednak karta nie dziala ;>

mam cos takiego
ping <ip_kompa_ktory_obecnie_jest_wlonczony>
 From 192.168.0.150 icmp_seq=1 Destination Host Unreachable
192.168.0.150 to IP interfejsu eth1 100M-FD
zaznaczam ze jak ustawie ja na 10M-FD to wszystko normalnie dziala

czemu mi to na poczatku dzialalo a teraz nie chce ruszyc ?
co pominolem ?

pozdrawiam