[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: Slackware 9.0 + kontrola uruchomionych usług

From: Jarosław Siebert <jsiebert_malpka_poczta.wp.pl>
Date: Thu Aug 19 2004 - 00:46:09 CEST

On Wed, Aug 18, 2004 at 03:25:42PM -0400, Gomez Adams wrote:
> Przeglądałem pliki konfiguracyjne a katalogu /etc ale moje lenistwo
> skłania mnie do jakiegos kompleksowaego rozwiązania. Ręcznie musiałem
> wyłączyć wszystkie zbędne usługi poza SAMBĄ.
standardowo do sprawdzenia masz:
/etc/rc.d/
/etc/inetd.conf

w /etc/rc.d/ zabierasz atrybut wykonywalnosci skryptom od niechcianych usług.
w /etc/rc.d/rc.local sprawdzasz czy czegoś zbędnego nie ma dodanego.
podobnie sprawdzasz /etc/rc.d/rc.inet2 i jesli gdzieś znajdziesz inetd to go
komentujesz (do samby nie jest konieczny)
w /etc/inetd.conf wyłączasz niechciane usługi (o ile wcześniej nie wywaliłeś
inetd ze startu)

> Czy w Slacku jest jakies wspólne dla wszystkich usług narzędzie
> konfiguracyjne (chciałbym jeszcze wyłączyć kilka rzeczy) ?
jakie rzeczy? poszukiwane narzędzie to edytor i umiejętność czytania/pisania.

> Chodzi mi o start/stop/status usługi.
ps/socklist/netstat/kill... + kilka skryptów w /etc/rc.d/

> Przyzwyczaiłem się do Mandarynkowych rozleniwiających nakładek :D
powyższe czynności to znacznie mniej niż szukanie nakładek i modlenie się o
ich skuteczność.

pozdrawiam
        iu1j4

p.s. zawsze możesz sam napisać potrzebne skypty dla wykorzystywanych przez
siebie usług i dodać do /etc/rc.d/ + odpowiedni wpis w skrypcie startowym.
Przykłądowe wpisy i skrypty już masz więc powinieneś sobie poradzić.

--
             :: Jarosław Siebert ::
    ........: jsiebert@poczta.wp.pl :.........