[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: Kilka pytan o jaderko?

From: toka <toka_malpka_ipv.ath.cx[cut-this>
Date: Sat Jul 10 2004 - 12:33:23 CEST

[ND]Quasi wrote:

> Witam,
>
> Mam pytanie dotyczace kompilacji jądra.
>
> Jakie jego cześci pominny być kompilowane jako modułu, a jakie
> wkompilowac w jadro... z moich doswiadczen :).. wiem ze wszytko co
> odpowiedzialne jest za typy partycji musi byc wkompilowane w jajko.. a to
> co jest zwiazane z karta dzwiekowa ma byc jako modul... w tym pytaniu
> chodzi mi jak najbardziej o strone uzytkowa (kompa sluzy do wszystkiego -
> gry, filmy, muza czy udostepnianie "neta")... czekam na wasze opinie.

to co masz w menuconfig z [ ] musi byc na stale bo inaczej sie przeciez nie
da a to co z < > jako modul lub na stale. Trudno raczej listowac to co musi
byc na stale (no moze poza kilkoma istotnymi rzeczami jak sterownik systemu
plikowego wykorzystywanego na glownej partycji (root) itd.). Musisz
zachowac stosowny umiar. Bez sensu jest kompilacja zbyt wielu rzeczy na
stale bo jadro urosnie ci do dozych rozmiarow i moga byc problemy np. z
jego odpaleniem. Ale zdazaja sie przypadki kiedy np. cos co ma mozliwosc
dzialania jako modol nie dziala - tylko trzeba na stale. Tak jest np z IMQ
pod jajo 2.6.x

aaa nudzi mi sie ;)

M.w. przyklady tego co powinno byc na stale:
-Kernel support for ELF Binaries
-Advanced Power Mangament BIOS (w przypadku 2.4 w 2.6 to warto ACPI)
-Enhanced IDE/MFM/RLL disk....
-Include IDE/ATA2....
-SCSI support (jesli oczywiscie uzywasz)
-system plikow dla part. root-a

hmm nic wiecej nie przychodzi mi do glowy ale jest jeszcze tego troche.
Poczytaj troche na google to znajdziesz na pewno..