[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

polskie czcionki [uwaga - dlugie]

From: Fidodido <fidodido_malpka_npnet.org>
Date: Tue Mar 23 2004 - 22:31:50 CET

Witam,
mam taki mały problemik z pl literkami - nie ma ich ;]
zamiast tego są krzaki (mówię o konsoli)
dłubałem trochę w systemie wg opisu ze stronki:
http://www.linux.sky.pl/teksty/popolsku.html
ale coś mi nie idzie, bo są pewne różnice między moim systemem, a
opsiem zawartym na tej stronce.

1. Czy muszę mieć pakiet console-tools? wyczytałem na jakimś forum, że
podobno jest on już 'deprecated' (czy też 'obsolete')...

2. "/etc/sysconfig/i18n"
to ma być podobno plik .. no fajnie, tylko że u mnie nie ma nawet
etc/sysconfig ;p
jedyny taki odpowiednik to:
$ whereis i18n
i18n: /usr/share/i18n
i jakby tego było mało to...:
$ ls -l | grep i18n
drwxr-xr-x 4 root root 96 2004-02-22 01:49 i18n
^
jest to katalog ;(

3. $ setfont -v lat2a-16.psfu.gz
Wczytywanie 256-znakowego fontu 8x16 z pliku /usr/share/kbd
consolefonts/lat2a-16.psfu.gz
putfont: PIO_FONT: Z?y argument
i takie coś wyskakuje mi za każdym razem, obojętnie jaki plik próbuję
ładować :(

4. $ loadkeys pl
i jedynie ta komenda przynosi zadowalający efekt...

ehh.. zakręciłem się tak, że już nie wiem od czego mam zacząć ponowne
konfigurowanie ;p - możecie dopomóc jakąś stronką czy też poradą?
Będę wdzięczny

p.s uff... opornie strasznie idzie konfiguracja slack'a
na szczęście z paroma (jak dla mnie) dość trudnymi problemami jakoś
sobię poradziłem:
1. KDE zainstalowane [nie wiedziałem, że trzeba mieć CD2 żeby to się
zainstalowało ;p]
2. Nvidia działa [tu nie było najmniejszych problemów]
3. karta muz. działa [wystarczyło tylko załadować moduł]
4. mplayer też już działa [z tym to się natrudziłem - w MDK instalacja
to tylko: 'urpmi mplayer', a tu przez te nieszczęsne niespełnione
zależności co chwila musiałem ręcznie szukać paczek w necie]).

p.s2 Czy slack dorobił się już jakiegoś porządnego menadżera pakietów,
który nie ma problemów z rozwiązywaniem zależności (qrcze, nie
wiedziałem nawet, że to aż tak może utrudniać userowi życie :()
[mam swaret'a i slapt-get'a, ale chyba one są jeszcze troszke
niedorobione pod tym względem]

p.s3 Sorry za przydługaśny post, ale musiałem się podzielić
wrażeniami ;] wybaczcie ...
--
Slackware Linux user
Pozdrowionka